۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۱۷

حجت الاسلام يعقوبي:

زكات فطريه در خراسان شمالي دو هزار و 500 تومان است

زكات فطريه در خراسان شمالي دو هزار و 500 تومان است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: پس از رايزني با ائمه جمعه خراسان شمالي ميزان زكات فطريه در اين استان به ازاي هر نفر دو هزار و 500 تومان تعيين شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با هماهنگي و رايزني هاي انجام شده با ائمه جمعه خراسان شمالي، ميزان زكات فطريه در اين استان با توجه به قيمت قوت غالب مردم اين منطقه، سه كيلوگرم گندم در نظر گرفته شده كه معادل ريالي آن در شرايط فعلي دو هزار و 500 تومان است.

وي اظهار داشت: همچنين ميزان كفاره تعيين شده براي هر روز روزه ماه مبارك رمضان نيز براي روزه غيرعمد مبلغ هزار تومان تعيين شده كه مي بايست به صورت نان تهيه و پرداخت شود.

به گفته قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي كفاره روزه عمد نيز مبلغ 60 هزار تومان است

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اينكه اين مبالغ در تمام سطح استان يكسان است، اضافه كرد: این اقدام برای یکنواخت سازی پرداخت زکات و جلوگیری از ناهماهنگی در شهرستان های مختلف خراسان شمالي صورت گرفته است.

وي با اشاره به تشکیل ستاد جمع آوری فطریه در بجنورد، عنوان كرد: این ستاد با توجه به وجود ناهماهنگی هایی که در بحث جمع آوری فطریه وجود داشت، با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دفتر امام جمعه در مركز استان خراسان شمالي تشكيل شده و زکات فطریه مردم را جمع آوري مي كند.

به گفته رئييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي اين صندوق ها در محدوده مصلی امام خمینی(ره) مستقر مي شوند و وجوه جمع آوری شده نيز برای کمک به محرومان و نیازمندان مصرف خواهد شد.

وي با تاكيد اينكه فعالیت هر صندوق دیگری در کنار مصلای امام خمینی(ره) در روز عید فطر ممنوع است، اظهار داشت: مردم مومن و معتقد خراسان شمالي دقت كنند كه زکات فطریه باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود.

رييس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي همچنين در مورد برگزاري نماز عيد سعيد فطر در مركز استان نيز افزود: نماز عيد فطر ساعت هفت صبح روز عيد در محل مصلي امام خميني(ره) و اطراف آن(بولوار دولت) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام يعقوبي كه خود امامت نماز عيد سعيد فطر در مركز خراسان شمالي را بر عهده دارد، تصريح كرد: اگر عید فطر در روز جمعه باشد، نماز جمعه در آن روز برگزار نخواهد شد.
 

کد خبر 2112203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha